جوین

غلام سیاه روی امام

جوین

غلام سیاه روی امام

جوین

گفت: به خدا سوگند، بویى بد، تبارى پست و رنگى سیاه دارم، پس بهشت را از من دریغ مَدار تا بویم خوش و تبارم، نیکو و رویم سپید شود! نه! به خدا سوگند، از شما جدا نمى‌شوم تا اینکه خون سیاهم با خون شما، در آمیزد.

پیوندهای روزانه

معرفی کتاب /نامیرا

سه شنبه, ۸ بهمن ۱۳۹۲، ۱۱:۱۱ ق.ظ

 

ارزش خریدن را دارد!!!!////بهترین هدیه می تواند باشد//////


بی شک یکی از زیبا ترین رمان هایی که خواندم نامیرا نوشته صادق کرمیار بود.

نامیرا مجموعه ای از خورده داستان ها با شخصیت های عمیق است و پاسخ این سوال که چگونه 18هزار کوفی که به امام نامه دادند در عرض چند روز از تصمیم خود منصرف می شوند .

داستان به همین پاسخ ها اکتفا نمی کند بلکه خواننده را در مرحله امتحان می گذارد و تمامی شک های مردم کوفه را در ذهن شما قوت می بخشد و شما را در تصمیم گیری رها می کند.

شاید تنها با خواندنش بفهمید که عمرو بن‌حجاج -از سردرمداران دعوت امام به کوفه- که سعی می‌کرد سپاهی برای امام تهیه کند، چگونه با یک جلسه نشست و برخاست با والی خناس کوفه یک شبه از دوست به دشمن تبدیل می‌شود و سعی و همتش را بر این می‌گذارد که مقابل یاران امام حتی اگر دختر و دامادش باشند، بایستد؟

نامیرا یک رومان ساده نیست . یک دوره فتنه شناسی است! نبرد حق و باطل در بزنگاه تاریخ است .

امام امت :هر کسی می خواهد فتنه اخیر را بشناسد ، این کتاب را بخواند .

خواست برود لختی مکث کرد و دوباره رو به عبدالله برگشت و گفت:
«و اما من! هرگز برای امام خویش تکلیف معین نمی‌کنم، که تکلیف خود را از حسین می‌پرسم. و من حسین را نه فقط برای خلافت، که برای هدایت می‌خواهم. و من... حسین را برای دنیای خویش نمی‌خواهم، که دنیای خویش را برای حسین می‌خواهم. آیا بعد از حسین کسی را می‌شناسی که من جانم را فدایش کنم؟»
و رفت. عبدالله مات ماند. وقتی مرد دور شد، عبدالله لحظه‌ای به خود آمد. برگشت و اسب خویش را آورد و مرد را صدا زد:
«صبر کن، تنها و بی‌مرکب هرگز به کوفه نمی‌رسی!»
مرد ایستاد و افسار اسب را گرفت و گفت:
«بهای اسب چقدر است؟»
«دانستن نام تو!»
مرد سوار بر اسب شد:
«من قیس بن مسهر صیداوی هستم. فرستاده‌ی حسین بن علی!»
و تاخت. عبدالله مانند کسی که گویی سال‌ها در گمراهی بوده و تازه راه هدایت را یافته بود، به زانو نشست و سرش را میان دست‌ها گرفت.

بخشی از کتاب نامیرا به انتخاب نویسنده را از ایـــــنجا بخوانید.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۱۱/۰۸
  • ۲۷۳ نمایش
  • جوین حری

معرفی کتاب

نظرات (۲)

  • شنگول آباد
  • سلام برشما .از نظرلطفتان به شنگول آباد ممنونم. وب و مطالب شماهم بسیارعالی است. موفق باشید 
    پاسخ:
    ممنون اقای رضایی عزیز
    سلام
    شنیدم که کتاب خوبی است ولی هنوز موفق به خوندنش نشدم
    پاسخ:
    فقط لازمه چند صفحه اش رو بخونی
    اون وقت درگیر کتاب می شی و نمی تونی رهاش کنی
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی