جوین

غلام سیاه روی امام

جوین

غلام سیاه روی امام

جوین

گفت: به خدا سوگند، بویى بد، تبارى پست و رنگى سیاه دارم، پس بهشت را از من دریغ مَدار تا بویم خوش و تبارم، نیکو و رویم سپید شود! نه! به خدا سوگند، از شما جدا نمى‌شوم تا اینکه خون سیاهم با خون شما، در آمیزد.

پیوندهای روزانه

سبک زندگی و اقتصاد مقاومتی

چهارشنبه, ۳۰ بهمن ۱۳۹۲، ۱۰:۵۶ ق.ظ
چندی پیش دولت جمهوری اسلامی که دوچار سیاست های انقباضی و انبساطی به طور همزمان در اقتصاد مملکت شده بود تصمیم بر توزیع سبد کالا در بین اقشار کم درآمد جامعه گردید .
مشکلات و بی تدبیری ها ( صفوف طولانی برای دریافت ، شناسایی افرادی که به آنها سبد کالا تعلق می گیرد و برنج های تولید خارج... ) جریان اصولگرا را بیش از پیش تشویق کرد تا بر نقد صریح دولت برآیند در نقد چیزی کم نگذارند و جالب آنکه جریان موسوم به اصلاح طلبان و بالاخص دوم خرداد ماهی های آب گل آلود را غنیمت شمرده و در جک سازی وشعر طنز سرایی چیزی کم نگذاشتند تا شاید با این رویکرد سهم سیاسی خود را از عرصه سیاسی بیشتر کنند .

اما این غائله به جایی می رسد که اپوزوسیون نیز به کنارش می آید و شروع به تخریب دولت می کند و خطراتی را برای جامعه به همراه دارد که به ذکر آنها می پردازم:
1. جمع کثیری از افراد جامعه که نسبت به جمهوری اسلامی موضوع دارند و در انتخابات ها و یا در راهپیمایی ها شرکت نمی کننند حاکمان جامعه را از خود جدا دیده اند و فاصله طبقاتی را محسوس حس کرده اندو تفاوتی بین احمدی نژاد و روحانی و یا هاشمی و خاتمی نمی بینند . این گروه اجتماعی هر لحظه در حال افزایش است و خطری محسوس برای انقلاب که این مهم را رسانه های اپوزیسیون خوب یافته اند .
2. نقد بیش از حد دولت در اظهار عمومی و کاستن از حسن ظن مردم به دولت خود خطری بزرگ است همان طور که در نهج البلاغه می خوانیم :و بدان، بهترین چیزی که حسن ظن والی
را نسبت به رعیتش سبب می شود، نیکی کردن والی است در حق رعیت و کاستن است از بار رنج آنان و به اکراه وادار نکردنشان به
انجام دادن کارهایی که بدان ملزم نیستند. و تو باید در این باره چنان باشی که حسن ظن رعیت برای تو فراهم آید. زیرا حسن ظن
آنان، رنج بسیاری را از تو دور می سازد .

باید چه کرد؟؟
سبک زندگی جهادی همراه با مقاومت اقتصادی را نهادینه کرد .
یادم می آید نوروز سال پیش آشفته بازار شهر ها قیمت آجیل و خشکبار را به چندین برابر قیمت سابق به خورد مردم می دادند . در این میان پدر من با هزینه ای مشابه هویج و بستنی تهیه کرد و با ورود هر میهمان من هویج های از پیش تمیز شده را در آبمیوه گیری می ریختم و بستنی ها رویش می گذاشتم ( بازخوردی که از این کار گرفتیم فوق العاده بود و تنوع ایجاد شده در پذیرایی بسیار به مزاج میهمانان خوش آمد )

امسال هم میوه های اضافه یخچال را خورد که رده و درون فویل های آلمینومی گذاشته ایم روی رادیاتور های خونمون خشک کردیم تا اگه باز هم مافیای اجناس نوروز به سراغ آجیل و خشکبار رفت باز هم چیز های متفاوتی برای پذیرایی داشته باشیم .
..........................
این روزها در حال خواندن تلخ ترین نوشته من به قلم حیدر رحیم پور به سر می برم . انصافا قلم زیبایی دارد
  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۲/۱۱/۳۰
  • ۲۷۴ نمایش
  • جوین حری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی