جوین

غلام سیاه روی امام

جوین

غلام سیاه روی امام

جوین

گفت: به خدا سوگند، بویى بد، تبارى پست و رنگى سیاه دارم، پس بهشت را از من دریغ مَدار تا بویم خوش و تبارم، نیکو و رویم سپید شود! نه! به خدا سوگند، از شما جدا نمى‌شوم تا اینکه خون سیاهم با خون شما، در آمیزد.

پیوندهای روزانه

حجیت مکاشفات

پنجشنبه, ۲۹ اسفند ۱۳۹۲، ۰۱:۳۱ ق.ظ

گر خواب بخواهد حجیتی هم داشته باشد،تنها برای بیننده است و هیچ حکم حلال یا حرامی به روی دیگران نمی گشاید. حجیت خواب و مکاشفه برای خود فرد نیز،باید از فیلتر مطابقت با عقل و شرع و نظر عالمان آگاه و خبره بگذرد تا بعد محل تأملات دیگر قرار گیرد.


آیا بهتر نیست به جای اداره کشور و حاکم شدن بر جریانات سیاسی به جای خواب و مکاشفه و سخنرانی در باب مغییات به بحث درباره نظریات مختلف اداره کشور و تئوری های علمی بپردازیم!!!

در رد این تلاش های ناصواب دو  پاسخ می توان داد:

1. در مرحله اول در عالم سیاست ورزی باید همه چیز را از فیلتر عقل و شرع عبور داد .
2.علامه طهرانی در رساله سیر و سلوک به شرح این گونه مکاشفات پرداخته و این عالم را مشترک بین مومن و کافر دانسته لذا ممکن است سالکی مشاهده ای داشته باشد که مطابق با توحید نباشد.

حال سوال اینجاست چگونه و چرا این مطالب  گفته می شودمگر به استناد آیه 5 سوره یوسف تعریف کردن خواب برای ذیگران (با توجه به تفسیر )مذموم شمرده نشده :
نقل خاطره آیت الله هاشمی رفسنجانی از رهبری :رهبرى گفت،شبِ عید نوروز، بعد از شنیدن پیام‌هاى نوروزى از تلویزیون، خواب رفته و امام را خواب دیده‌اند که معترضانه و دوستانه به ایشان گفته‌اند، چرا در پیام نوروزی اسم رییس‌جمهور را نبرده‌اند و ایشان جواب داده‌اند، فردا در صحبت عید جبران مى‌کنند.

خواب دیدن مکرر امام


خواب دیدن شهید مطهری

همچنین آیت لله مصباح در زمان انتخابات اظهارات عجیبی داشتنتد :شخصی‌ شب‌ بیست‌ و سوم‌ ماه‌ رمضان‌ در حال‌ احیاء پیش‌ از نیمۀ‌ شب‌ به‌ خواب‌ می‌رود. در خواب‌ به‌ او ندا می‌شود که‌ بلند شو برای‌ احمدی‌نژاد دعا کن‌،(گفتمان مصباح ، صفحه 883)
من با روح عوامی که دارم تصور می کنم این جریان عادی نیست .(همان 883)
یا در همین انتخابات اخیر، بیان جمله مشهور "آقای لنکرانی در زمین و آسمان اصلح است"



وسوالی که همچنان در ذهن من جا خوش کرده این است که چرا حضرات به جای نظریات سیاسی در نحوه اداره کشور و تئوری های علمی روی به مغییات می آورند که حتی حجیت آن بر خودشان هم دلالت ندارد.
اگر در تحلیلم جایی را اشتباه کردم لطفا در نظرات تذکر دهید!
  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۲/۱۲/۲۹
  • ۶۲۲ نمایش
  • جوین حری

سیاسی

نظرات (۲)

سلام.
عیدتون مبارک و فاطمیه تسلیت باد...
با اولین مطلب سال 1393 به روزیم...
منتظر شما هستیم...منتظر نظرات شما
منتظر حرف دل و دلنوشته شما...
تشریف بیارید و حرف دل بزنید...حرف دل
التماس دعا
یا حضرت مادر(س)
  • میلاد علیدوست
  • سلام "با موضوع امید به آینده یا  درخدمتم" تشریف بیارید
    موفق باشید
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی