چرا تفکیک جنسیتی در دانشگاه ها خوب است
سه شنبه, ۱۵ بهمن ۱۳۹۲، ۰۶:۰۷ ب.ظ
مغز زنان احساسی و مغز مردان سازمانی استدختران اجتماعی و پسرها رقابتی هستند.
در سیستم آموزشی خانوم ها هر قدر مطالب با شعر و احساسات عجین شود و سعی در بر انگیختن حس هم دردی در خانمها شود موثر تر واقع می شود. سیستم یادگیری آقایان بر اساس نظم سازمانی شکل گرفته است . یعنی هر چقدر مطالب دارای نظام هایی برای کشف روابط و چگونگی انجام گرفتن کارها در بیرون باشد یادگیری بهتر صورت می گیرد.
در سیستم آموزشی دخترها هر چقدر در گروه قرار بگیرند بهتر مفاهیم را درک می کنند و پسرها هر چقدر مسابقه و رقابتی باشد یادگیری افزایش می یابد.
پسرها هر چه محیط دراماتیک تر باشد بهتر یاد می گیرند و دوست دارند اساتیدشان با صدای بلند و برون گرا باشد برای فعال کردن تمام مغزشان نیاز به اعتماد به نفس و تحصین بسیار دارند.
دختر ها حیطه توجه شان بیشتر است لذا به اساتیدی درون گرا و صدای پایین بیشتر نیازمندند.
پسرها بسیار نا شکیبا تر نسبت به دختران در آموزش هستند .
فضای توجه آقایان 5الی 10 دقیقه و فضای توجه خانمها 10 الی 20 دقیقه است.نکته اساسی حرفم:
من نمی گویم تمام دانشگاه ها باید تک جنسیتی شود زیرا یکی از مفاهیمی که در دانشگاه باید یاد گرفته شود چگونگی زندگی در جامعه است.(جامعه ای که متشکل از مرد و زن است ) . اما باید در نظر گرفت که انگاره های درسی در دختر و پسر متفاوت است .
بر این اساس درس باید برای پسر های خیلی جذاب باشد تا خسته نباشید استاد را سر ندهند.
پسرها در جوار دختر ها مدام زیر فشارند تا رفتاری مودبانه از خود بروز دهند.اعظم اساتید کلاس آروم و بی صدا و پر از شنونده را دوست دارند آنگاه توقع دارند کلاسشان مملوء از جمعیت باشد.