جوین

غلام سیاه روی امام

جوین

غلام سیاه روی امام

جوین

گفت: به خدا سوگند، بویى بد، تبارى پست و رنگى سیاه دارم، پس بهشت را از من دریغ مَدار تا بویم خوش و تبارم، نیکو و رویم سپید شود! نه! به خدا سوگند، از شما جدا نمى‌شوم تا اینکه خون سیاهم با خون شما، در آمیزد.

پیوندهای روزانه

ای کاش این سخنان از زبان یک غیر روحانی شنیده می شد . ای کاش آقای ریس جمهور حداقل این صحبت ها را نمی کرد . جدای اینکه این سخنان ایجاد حواشیی باشد  در جامعه برای نادیده شدن مشکلات اقتصادی و انتقادات وارد بر دولت باشد . دوست دارم چند نکته پیرامون سخنان اخیر آقای ریس جمهور بنویسم .


سخنان دکتر روحانی در 3 خرداد 93: " بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند، نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد. پیامبر (ص) شلاق در دست نداشت، پیامبر (ص) بشیر و نذیر بود و ما نیز باید بشیر و نذیر باشیم.همه باید کاری کنیم که آرامش در جامعه حاکم باشد"
دکتر روحانی : "دین را نباید به دست دولت داد، چون دین در دست کارشناسان،‌علما ، صاحب نظران و دلسوزان است و آنها باید دین را تبلیغ کند و دولت باید حمایت کند... عده‌ای مدام غصه دین و آخرت مردم را می‌خوردند در حالی که نه می‌داند،‌ دین چیست و نه آخرت. اما همیشه غصه آخرت را می خورند..."


حال شما آقای روحانی که خود در سوگند نامه ریس جمهوری بر پاسداری قانون اساسی سوگند یاد کرده اید ، و خود را یک حقوق دان می دانید لازم است چند اصل قانون اساسی را مجددا بخوانید :



- اصل دوم: جمهوری اسلامی ایران نظامی است بر پایه ایمان به: خدای یکتا(لا اله الا الله) و اختصاص حاکمیت و تشریع به او و لزوم تسلیم در برابر امر او، وحی الهی و نقش بنیادین آن در سیر تکاملی انسان به سوی خدا، عدل خدا در خلقت و تشریع، امامت و رهبری مستمر و نقش اساسی آن در تداوم انقلاب و اسلام، ...
- اصل سوم: دولت جمهوری اسلامی ایران موظف است برای نیل به اهداف مذکور در اصل دوم همه امکانات خود را برای امور زیر به کار گیرد: ایجاد محیط مساعد برای رشد فضائل اخلاقی بر اساس ایمان و تقوا و مبارزه با کلیه مظاهر فساد و تباهی،...
- اصل هشتم: در جمهوری اسلامی ایران دعوت به خیر و نهی از منکر وظیفه ای است همگانی و متقابل بر عهده مردم نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت، شرایط و حدود آن را قانون تعیین می کند (و المومنون و المومنات بعضهم اولیاء علی بعض یامرون بالمعروف و ینهون عن المنکر)
- سوگندنامه رئیس جمهور، اصل یکصدوبیست و یکم مطرح شده است

.... سوگند یاد می کنم که پاسدار مذهب رسمی و ...


1. خواستم در ایام امتحانات چیزی ننویسم ولی انگار نمی توانم جدای از این محیط باشم
2.از صحبت دوستی برنجم              کاخلاق بدم حسن نماید
   عیب و هنرم کمال بیند                خارم ، گل و یاسمن نماید
   کو دشمن شوخ چشم ناپاک         تا عیب مرا به من نماید


  • موافقین ۱ مخالفین ۰
  • ۹۳/۰۳/۱۱
  • ۱۰۱۶ نمایش
  • جوین حری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی