جوین

غلام سیاه روی امام

جوین

غلام سیاه روی امام

جوین

گفت: به خدا سوگند، بویى بد، تبارى پست و رنگى سیاه دارم، پس بهشت را از من دریغ مَدار تا بویم خوش و تبارم، نیکو و رویم سپید شود! نه! به خدا سوگند، از شما جدا نمى‌شوم تا اینکه خون سیاهم با خون شما، در آمیزد.

پیوندهای روزانه

۳ مطلب در خرداد ۱۳۹۳ ثبت شده است

ای کاش این سخنان از زبان یک غیر روحانی شنیده می شد . ای کاش آقای ریس جمهور حداقل این صحبت ها را نمی کرد . جدای اینکه این سخنان ایجاد حواشیی باشد  در جامعه برای نادیده شدن مشکلات اقتصادی و انتقادات وارد بر دولت باشد . دوست دارم چند نکته پیرامون سخنان اخیر آقای ریس جمهور بنویسم .


سخنان دکتر روحانی در 3 خرداد 93: " بگذاریم مردم خودشان راه بهشت را انتخاب کنند، نمی‌توان با زور و شلاق مردم را به بهشت برد. پیامبر (ص) شلاق در دست نداشت، پیامبر (ص) بشیر و نذیر بود و ما نیز باید بشیر و نذیر باشیم.همه باید کاری کنیم که آرامش در جامعه حاکم باشد"
دکتر روحانی : "دین را نباید به دست دولت داد، چون دین در دست کارشناسان،‌علما ، صاحب نظران و دلسوزان است و آنها باید دین را تبلیغ کند و دولت باید حمایت کند... عده‌ای مدام غصه دین و آخرت مردم را می‌خوردند در حالی که نه می‌داند،‌ دین چیست و نه آخرت. اما همیشه غصه آخرت را می خورند..."


حال شما آقای روحانی که خود در سوگند نامه ریس جمهوری بر پاسداری قانون اساسی سوگند یاد کرده اید ، و خود را یک حقوق دان می دانید لازم است چند اصل قانون اساسی را مجددا بخوانید :

  • جوین حری

شما آنگونه فکر می کنید که زندگی می کنید .

به ترتیب آن توجه کنید .

اگر در زندگی تان تقوا بورزید نتیجه تقوا فرقان است .

در باره سبک زندگی آمریکایی و چگونگی حل نشدن در نظام آمریکا واقعا کتاب قشنگی بود . این بی وتن


  • جوین حری

باید برای ریشه کن شدن یک استدلال نادرست تلاش کنیم .مغالطه و یا کج فهمی به وجود آمده از دموکراسی و حق رای مردم .

این اشتباهی است که در دولل مختلف از سازندگی و اصلاحات تا عدالت و اعتدال دچار آن بودند و خوشحالی رای مردم چنان در آنها نسوخ کرده بود که برخی دولت مردمان را دچار ثقل سامعه کرده بود . آیا در انتخاباتی که با آوردن رای بالا فرد مذکور به پست و مقامی می رسد جایز است خود را فعال ما یشا بداند و منتقدین را به جای تکریم ، مهجور نماید . مگر نخوانده اید از امیرمونان که می فرمایند : "من حذرک کمن بشرک " 


این کج فهمی در ریس جمهور اول انقلاب ( بنی صدر ) به قدری زیاد شده بود که حتی حق رای را نیز از بزرگان سیاسی زمانه نیز صلب می کرد .


اپیزود دوم

چرا برخی رسانه ها تلاش می کنند فقط اصولگرایان را منتقد دولت جلوه دهند ، این درست است که اصولگرایان منتقد دولت هستند ولی تنها منتقدین نیستند . فراموش کرده اید واژگانی مانند رحم اجاره ای و رابطه صیغه موقت را در عرصه سیاست وارد کردند و یک صدا برخی فعالیت های دولت را کوبیدند و در بسیاری از قضایا حمایت خود را از دولت سلب کردند .

این مناقشه ی چندان صحیحی نیست که دوستان منتقدین را در اصولگرایان و وباالخص پایداران و یا حامیان دولت کنند و نیت خوانی کنند که نقد آنها از روی غرض  و تضعیف دولت می باشد .

و در انتها برای دولت آقای روحانی نیز دعای خیر و سرانجام نیک می کنم و طلب هدایت برای آن دسته از سیاسیونی می کنم که دوست دارند دولت زمین بخورد و به واسطه آن خود بر سر کار بیایند .


حال این روزهای من مانند آن 5مرزبانی است که از خواب بیدار شده و محاصره می گردند و حال آرمین رزم دیده مانند هاشمی رفسنجانی بعد از رد صلاحیت است .

  • جوین حری